Bore and Stroke
Ga je voor meer power, dus meer nokkenas, grotere cilinders en zuigers dan is het nodig om je injectoren te vergroten. Als je meer power krijgt dan gaat er meer lucht door de motor en om de juiste lucht mengsel verhouding te houden heb je dus ook meer benzine nodig. Je kan meer benzine krijgen door een paar manieren. Allereerst door de injector langer open te zetten, een tweede manier is om meer druk op de injector te zetten en als derde optie is een injector die meer benzine geeft, een grotere injector.
​
Het langer open zetten is beperkt want zoals je begrijpt heeft inspuiten als de klep dicht is weinig zin. Ook is de druk verhogen ( door de fuel regulator aan de passen) of een grotere pomp te plaatsen met een andere regulator een lastige klus en daar is ook weinig van te koop. Het makkelijkste is grotere injectoren.
​
Het beste is om te kijken hoeveel je vermogen je denkt te gaan maken en daar iets boven te gaan zitten. Ik heb daar een grafiekje van gemaakt en de waarden heb ik ook maar gejat van internet maar in de praktijk werkt dit prima.
​
​
Er zijn voor de Harley Modellen diverse injectoren gebruikt om het extra verwarrend te maken. Dus het is wel handig om te weten welke er in je motor zitten.
M8 2017- present
De M8 modellen komen standaard met 4.38 injectoren. ze zijn leverbaar in veel smaken.
​
5.38, 6.2, 7.08, 7.79, 8.49 , 9.22 , 9.90 , 10.62
02-2016 Touring (except 06-07) , 16-17 Softails , 01-05 Softail, 04-05 Dyna, 07-2021 XL en 02-2017 V Rods. ( not for 1250 Sportster)
XL standaard is 3.8, de Bigtwins kwamen met 4.3 en de Vrods met 5.1.
​
Leverbaar in 3.8, 4.3, 5.1 , 5.3, 5.7, 6.2 , 7.1, 7.8, 8.2, 8.5 , 9.2 , 9.9 , 10.6
2001-2005 Touring, 06-2015 Softails, 06-2017 Dyna en Screaming Eagle TB met kabel 50 mm, 58 mm en 62 mm.
Dit type injector ziet er uit als bovenstaand plaatje. Standaard Bigtwin is de maat 3,91 gm/s.
Leverbaar in 3.91, 4.9, 5.3, 6.2, 7.1, 7.8, 8.5, 9.2 , 9.9 , 10.6