top of page
Twin Cam S&S 143 Street Glide
Twin Cam S&S 143 Street Glide

Arnold wilde zijn Street Glide serieus snel maken. Het maximale op een Twin Cam is wel zo'n beetje de 124 hot set up kit van S&S. Dit heeft te maken dat er simpelweg geen grotere boring op het carter past. Het standaard carter kan na uit kotteren naar 4 1/8" en met een slag van 4 5/8" zit je dan op de 124. Maar is een 124 genoeg om tegenwoordig de M8 motor te verslaan. Nee dat is het niet !

S&S heeft nu een nieuwe Twin Cam 143 uit. De specificaties en prijs liegen er niet om ! 143 ci ofwel 2343 cc ! De boring is 4,425" en de slag 4 5/8". Het carter is gemaakt met een hoger deck en de tapeinden om het grote gat voor de cilinder staan ook verder van elkaar. Dit is het ook het grootste Twin Cam blok dat er is qua maat in hoogte en breedte en past maar net in het frame ! De nokkenassen zijn 635 ez start cams maar door een grotere ratio van de tuimelaars gaan de kleppen nog verder open. De koppen zijn opvolgers van de S&S beroemde B2 koppen en heten B3 koppen. Deze zijn lager gemaakt omdat het blok anders simpelweg niet in een standaard blok zou passen.

Het olie systeem is ook helemaal anders en er moeten de nodige modificaties aangepast worden voor dit blok.

image0 6.jpeg

Used parts

COVER.JPG

Is there an article about this engine written in Bigtwin?

click here to read. 

Bigtwin article

If the link doesn't work, then there is no Bigtwin article!

Used Laser Stage : 

  • Facebook - White Circle

© 2020 made by Gert-Jan Laseur

bottom of page