Street Glide 2009 met Stage 4 Laseur, van 96 naar 110 c.i.
Deze motor is gebracht zonder spuitwerk. De klant wilde een Stage 4 kit met behoud van de originele koppen en throttle body. Allereerst dus de koppen er af en de cilinders. Daarna de set S&S cilinders gemonteerd om zo van 96 naar 110 c.i. te gaan. Bij de kit zit ook een chest upgrade kit met nieuwe 585 nokkenassen, tappets, een olie pomp van S&S en een cam support plate. Voordat ik alles monteer controleer ik of de krukas qua slingering wel binnen de toleranties valt. Het monteren is recht toe recht aan werk voor mij en is in een dag klaar. In de originele thottle body heb ik wel grotere injectoren geplaatst. Nadat de motor klaar was heeft de klant zelf het spuitwerk gemonteerd en de uitlaten. De eerste start gebeurt bij mij.
Met diag4bike schrijf ik een mapping waarvan ik denk dat hij ongeveer goed is en wat aan de rijke kant. Na een paar keer starten en rustig warm laten lopen ga ik in de lage toeren de motor mappen, controleren of de air fuel waarden kloppen met wat ik wil. Meestal de eerste sessie tot 3-3500 toeren. Ik zag dat rond de 3500 de motor veel te arm ging, dan stop ik en pas ik de mapping met grote stappen aan. Net zo lang totdat het redelijk goed lijkt. En dan ga ik weer mappen. Snel maar wel veilig. De motor moet sowieso terug komen om de puntjes op de i te zetten. Toch even een run gemaakt voor de check en het vermogen en koppel ziet er prima uit.
Used parts
Laseur Stage 4
6.2 Fueling injectoren
S&S Big Bore kit
S&S cam chest upgrade 585 ez start cams
Is there an article about this engine written in Bigtwin?
click here to read.
If the link doesn't work, then there is no Bigtwin article!
Used Laser Stage :